ثروتسازی با هیپنوتیزم


» معرفی کتاب رمان گاوخونی

معرفی کتاب رمان گاوخونی

معرفی کتاب رمان گاوخونی

عنوان: گاوخونی

نویسنده: جعفر مدرس صادقی

انتشارات: مرکز

گاوخونی رمانی از جعفر مدرس صادقی است که در سال ۱۳۶۲ انتشار یافته است و جایزه بیست سال ادبیات داستانی را دریافت کرده است. بسیاری این کتاب را مشهورترین کتاب مدرس صادقی و یکی از مهم ترین رمان‌های ادبیات معاصر ایران به حساب می آورند. از این رمام هم اقتباسی سینمایی به کارگردانی بهروز افخمی صورت گرفته است.

گاوخونی قصه مرد جوانی را روایت می کند که از شهر اصفهان به تهران آمده است و با دو نفر از رفقایش در خانه‌ای به طور مشترک زندگی می کنند. ولی ظاهرا هنوز ذهنش جایی در اصفهان که زادگاهش است، میان خاطرات گذشته‌اش باقی مانده است.

پدر او درگذشته است، ولی هنوز در خواب و رویاهایش که برای ما می گوید با پدر خود رابطه عمیقی دارد. طوری که انگار نه پدر دوست دارد فراموش شود، نه او توانایی فراموش کردن دارد.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

رمان در نگاه اول قصه خطی و ساده‌ای به چشم می‌آید که می‌توانیم حتی در یک روز آن را مطالعه کنیم اما در حقیقت در عمق خود لایه‌های اساطیری و نمادین فراوانی دارد و با اتمام آن تازه خواننده را درگیر جهان ظاهرا ساده خود می‌کند.

محور کل داستان پیرامون گاخونی می‌گردد و این باتلاق در همه خواب‌هایی که نقل می شود حضور دارد. گاوخونی جایی است که به گفته پدر راوی، تمام آب‌هایی که به تن ما مالیده به آنجا ریخته شده است. جایی که عاقبت تمام چیزها در آنجا حبس می‌شود. همان گونه که راوی در باتلاق ذهن و خاطراتش گیر کرده است و تا مرز خفگی در حال فرو رفتن است.

منبع - کافه بوک


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده