بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» معرفی کتاب رمان جای خالی سلوچ

معرفی کتاب رمان جای خالی سلوچ

معرفی کتاب رمان جای خالی سلوچ

عنوان: جای خالی سلوچ

نویسنده: محمود دولت آبادی

انتشارات: چشمه

جای خالی سلوچ رمانی رئالیستی به قلم محمود دولت‌ آبادی است که آن را بعد از آزاد شدن از زندان ساواک و در ۷۰ روز نگاشته است. دولت‌ آبادی قصه آن را زمانی که دوره سه ساله حبسش را سپری می کرد در ذهن خود پرورانده بود. در این کتاب مخاطب با زندگی مردم یک روستا آشنا می گردد و توصیفات کتاب به اندازه ای قوی و پررنگ می باشد که گویی شما هم در حال زندگی با آنها هستید.قصه ای از روزمرگی های مردم که به قدری جذاب تگاشته شده است که مخاطب را با خود همراه می کند.

داستان کتاب

این رمان همان گونه که از اسمش معلوم است از رفتن سلوچ (اسم مرد) آغاز می شود. سلوچ که کسب و کار حسابی ندارد، زن و بچه اش را رها کرده و در جسنجوی کار عازم شهر می شود. وی بدون هیچ خبری مکان زندگی خود را ترک می کند. در کتاب، دولت آبادی به قدری قشنگ احساسات و مشکلات زندگی مِرگان، زن سلوچ را تصویر می کند که بی نظیر است.

وی از روح سرکش پسران سلوچ سخن می گوید و روایتگر دردهای هاجر، دختر نوجوان سلوچ در ازدواج با مردی که چند سال از او بزرگ تر است می باشد.

عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت مطلب مرتبط عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت

در این رمان به جای خالی سلوچ اشاره می شود ولی سلوچ حضور مستقیمی در قصه ندارد. اما کم کم با مطالعه کتاب شخصیت وی در پس رویدادها و رابطه شخصیت ها با همدیگر آشکار می گردد.

نویسنده در این رمان صورت زشت فقر را نمایش می دهد و اراده راسخ مِرگان را به تصویر گذاشته است. این رمان در واقع تلاش می‌کند تقدیرِ زندگیِ زنانی مانند مرگان را نشان دهد که در همه جایِ ایران هستند و در کنار مردان کارهای دشوار می کنند.

منبع - کافه بوک


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده